Участието на Висше училище по мениджмънт-Варна в третото издание на „Туризъм Експо – Дестинация Варна“ беше изключително активно и атрактивно.
Изложението събра в Двореца на културата и спорта във Варна близо 100 български и международни браншови организации, хотелиери, ресторантьори, транспортни компании, хотели и хотелски вериги, фирми за хотелско и спа-оборудване, висши училища, както и компании, предлагащи иновативни услуги в сферата на туризма.
Отчитайки, че образованието и подготовката на кадри в сферата на туризма са от ключово значение за развитието на индустрията, на щанда на ВУМ посетители, изложители и гости имаха възможността да получат информация за бакалавърските и магистърски програми, които университетът предлага, както и за тематичните събития, организирани в учебните бази на Институт по кулинарни изкуства.
Събитието бе открито с официална церемония, на която присъстваха представители на местните власти, браншови организации и бизнеса. Почетните гости имаха удоволствието да се насладят на неустоимите кулинарни изкушения, приготвени от студентите на Институт по кулинарни изкуства, а всички посетители с любопитство проследиха кулинарната демонстрация на сезонен десерт – брауни с кафе и орехи, еспума от лайм, гел от мандарини и есенни цветя.
Паралелно с изложението се проведе и конферентна част, по време на която се дискутираха актуални теми в областта на туризма. Заместник-ректорът на ВУМ по научноизследователска дейност проф. Станислав Иванов все активно участие в дискусионен панел на тема „Бъдещето на дигиталния туризъм“, а ръководителят на Катедра „Туризъм“ доц. Мая Иванова се включи в друга интересна дискусия на тема „Конкурентоспособността на българските хотели през следващите 10 г.“.
Доц. Иванова модерира още един от панелите, посветен на „Новата генерация служители в туризма“. В началото преподавателите ас. Ирина Петкова и ас. Ирена Ербаканова представиха проекта „Next Tourism Generation”(NTG), в който Висше училище по мениджмънт е българският представител в консорциум от 14 партньора от 8 държави, както и неговите цели и текущо развитие. Те коментираха необходимостта от предприемане на определени мерки за обучение и образование на кадрите в туризма, целящи да се отговори на настъпващите динамични промени в индустрията и в поведението на клиентите. Фокусът на последващата дискусия, модерирана от доц. Иванова, беше върху възприятията на бизнеса относно уменията, необходими на „новата генерация служители в туризма“ и адекватните методи за тяхното обучение и квалификация.
Всички посетители на щанда на Висше училище по мениджмънт имаха възможност да участват в специална лотария с награда ваучер за двама за една от тематичните вечери на Институт по кулинарни изкуства. Късметлията в тазгодишното издание е г-жа Соня Врайкова от Варна. Честито!