Система за управление на качеството
Система за управление на качеството по ISO
Системата за управление на ВУМ е оценена и сертифицирана в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 9001:2008 (можете да видите сертификат тук.)
Системата за управление на ВУМ е оценена и сертифицирана в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 9001:2015 (можете да видите сертификат тук.)
- ПОЛИТИКА ПО КАЧЕСТВОТО
- Наръчник по качеството
- Списък на документите, съставляващи СУК на ВУМ
- 2017 ДК 05_00_01 Цели качеството УЦЖ
- 2017 ДК 05_00_01 Цели по качеството за 2017-НИД
- 2017 ДК 05_00_01 Цели по качеството за 2017
- 2017 ДК 05_00_01 Цели по качеството Управление на проекти
Одити 2015 г.
Одити 2016 г.
- План за вътр. одити - 2016 г.
- Вътрешен одит 18.02.2016
- Вътрешен одит 25.11.2016
- Вътрешен одит 17.03.2016
- Вътрешен одит 04.04.2016
- Вътрешен одит 12.06.2016
- Вътрешен одит 18.10.2016
Одити 2017 г.
- План за вътр. одити - 2017 г.
- Вътрешен одит 21.03.2017
- Вътрешен одит 22.03.2017
- Вътрешен одит 23.03.2017
- Вътрешен одит 19.06.2017
Одити 2018 г.
- Годишен план обучения 2017
- План за одит за 2017
- ПК_04_01 Управление на документи
- ПК_06_01 Управление на ресурсите и закупуване
- ПK_07_01 Учебен процес
- ПК 07_02 Научноизследователска дейност, интернационализация
- ПК 07_03 УЦЖ Следдипломна квалификация и професионално обучение
- ПК 07_04 Управление на проекти
- ПК 08_01 Вътрешни одити
- ПК 08_02 Несъответстващ продукт
- ПК 08_03 Коригиращи действия
Органи по управление на качеството
Комисия за осигуряване и оценяване на качеството
Мандат 2016-2019
Председател: проф. Веселин Благоев - blagoev@iuc.bg
проф. Станислав Иванов - stanislav.ivanov@vumk.eu
Ванина Вълчева - vanina.valcheva@vumk.eu
Татяна Христова - tatyana.hristova@vumk.eu
Студент: Йордан Желев - yordanjelev@gmail.com
Правилник за устройството и дейността на КООК
Комисия за осигуряване и оценяване на качеството_Отчет за 2015-2016 и 2016-2017
Комисия за осигуряване и оценяване на качеството Отчет за 2017-2018
Оперативна комисия по координация и контрол
Председател: г-жа Клара Димитрова - вътрешен одитор, УПР
Членове:
г-жа Павлина Алексиева - вътрешен одитор, УПР
проф. Димитринка Каменова
д-р Нина Златева
Представител на студентите
2015 г.
- Доклад ОККК 2015
- Мониторинг_Връзки със заинтересовани страни_09.2015
- Мониторинг_Интернационализация_09.2015
2016 г.
- Доклад ОККК 2016
- Вътрешен мониторинг Кариерен център 2016
- Мониторинг Маркетинг 2016
- Мониторинг_Връзки със заинтересовани страни_06.2016
- Мониторинг Интернационализация_06.2016
2017 г.
- Доклад ОККК 2017
- Мониторинг АППО 2017
- Мониторинг Маркетинг 2017
- Мониторинг Международни проекти 2017
- Мониторинг_Връзки със заинтересовани страни_03.2017
- Мониторинг_Интернационализация_03.2017
2018 г.
- Доклад ОККК 2018
- Мониторинг АППО 2018
- Мониторинг Маркетинг 2017
- Мониторинг Международни проекти 2018
- Мониторинг_Интернационализация_2018
- Одит Еразъм офис 2018
- Вътрешен одит кариерен център 2018
- Вътрешен одит раб.среда и инфаструктура 2018
Комисия по етика и академично единство
Състав:
проф. Ганчо Ганчев - Председател
Членове:
доц. д-р Марселен Йовоган
Представител на студентите
Правилник за дейността на КЕАЕ
Годишен доклад за дейността на КЕАЕ 2016 - 2017
Годишен доклад за дейността на КЕАЕ 2017-2018
Одити
Одити 2015 г.
- Вътрешен одит 18.09.2015
- Вътрешен одит 30.09.2015
- Доклад от одит 2015 г. № 1 к
- Доклад от одит 2015 г. № 2 к
- Доклад от одит 2015 г. № 3 к
- Доклад от одит 2015 г. № 4 к
- Програма за одит 2015 № 1
- Програма за одит 2015 № 2
- Програма за одит 2015 № 3
- Програма за одит 2015 № 4
Одити 2016 г.
- Вътрешен одит 18.02.2016
- Вътрешен одит 25.11.2016
- Вътрешен одит 17.03.2016
- Вътрешен одит 04.04.2016
- Вътрешен одит 12.06.2016
- Вътрешен одит 18.10.2016
- Доклад от одит 2016 г. № 1 к
- Доклад от одит 2016 г. № 2 к
- Доклад от одит 2016 г. № 3 к
- Доклад от одит 2016 г. № 4 к
- Доклад от одит 2016 г. № 5 к
- Доклад от одит 2016 г. № 6 к
- Доклад от одит 2016 г. № 7 к
- Доклад от одит 2016 г. № 8 к
- Доклад от одит 2016 г. № 9 к
- Доклад от одит 2016 г. № 10 к
- Програма за одит 2016 № 1
- Програма за одит 2016 № 2
- Програма за одит 2016 № 3
- Програма за одит 2016 № 4
- Програма за одит 2016 № 5
- Програма за одит 2016 № 6
- Програма за одит 2016 № 7
- Програма за одит 2016 № 8
- Програма за одит 2016 № 9
- Програма за одит 2016 № 10
Одити 2017 г.
- Вътрешен одит 21.03.2017
- Вътрешен одит 22.03.2017
- Вътрешен одит 23.03.2017
- Вътрешен одит 19.06.2017
- Доклад от одит 2017 г. № 1 к
- Доклад от одит 2017 г. № 2 к
- Доклад от одит 2017 г. № 3 к
- Доклад от одит 2017 г. № 4 к
- Доклад от одит 2017 г. № 5 к
- Доклад от одит 2017 г. № 6 к
- Доклад от одит 2017 г. № 7 к
- Доклад от одит 2017 г. № 8 к
- Доклад от одит 2017 г. № 9 к
- Програма за одит 2017 № 1
- Програма за одит 2017 № 2
- Програма за одит 2017 № 3
- Програма за одит 2017 № 4
- Програма за одит 2017 № 5
- Програма за одит 2017 № 6
- Програма за одит 2017 № 7
- Програма за одит 2017 № 8
- Програма за одит 2017 № 9
Одити 2018 г.
- Доклад от одит 2018 г. № 1 к
- Доклад от одит 2018 г. № 2 к
- Доклад от одит 2018 г. № 3 к
- Доклад от одит 2018 г. № 4 к
- Програма за одит 2018 № 1
- Програма за одит 2018 № 2
- Програма за одит 2018 № 3
- Програма за одит 2018 № 4
Външен одит
Система за стратегическо управление на ВУМ
СИСТЕМА ЗА СТРАТЕГИЧЕСКО УПРАВЛЕНИЕ НА ВУМ
В документа се съдържат:
- Стратегия за развитие на Висше училище по мениджмънт, гр. Варна
- Стратегия за развитие на научните изследвания 2016 – 2020
- Стратегия за управление на човешките ресурси във Висше училище по мениджмънт, гр. Варна
- Стратегия за развитие на продължаващото и професионално обучение
- Маркетингова стратегия
- Стратегия за интернационализация на Висше училище по мениджмънт
- Правилник за устройството и дейността на Висше училище по мениджмънт
Система за управление на качеството на учебния процес
Система за управление на качеството на учебния процес
В документа се съдържат:
- Правилник за вътрешния ред
- Правилник за правата и задълженията на студентите
- Правилник за прием на студенти
- Правилник за управление на студентското състояние
- Правилник за предотвратяване, установяване и санкциониране на плагиатството и други неетични практики
- Правилник за подаване и разглеждане на жалби, сигнали и предложения от студенти
- Стандарти за разработване на учебна документация
- Правилник за устройството и дейността на тюторната система
- Правилник за провеждане на практическа подготовка и задължителни стажове на студенти
- Manual for conduction of summer internships for VUM students
- Internship program
- Правилник за разработването и разпространението на учебните планове и програми
- Правилник за прилагане на системата за натрупване и трансфер на кредити
- Система за оценяване и поддържане качеството на обучение и на академичния състав
- Правилник за управление на учебния процес
Система за управление на качеството на Учене през целия живот
Система за управление на Ученето през целия живот
В документа се съдържат:
- Предпоставки за разработване на Системата за управление на УЦЖ на ВУМ
- Цели и задачи на система за управление на УЦЖ
- Обхват
- Същност
- Анализ на изходното състояние
- Институционална обезпеченост
- Функционална обезпеченост
- Нормативна обезпеченост
- Визия и перспективи
- Планиране и контрол
- Препоръки
- Функциониране на Системата за учене през целия живот във Висше училище по мениджмънт
- Общ статут на структурите за продължаващо и професионално обучение
- Модел на предложение за разкриване и план за развитие на структура в СУЦЖ
- Правилник за устройството и дейността на АППО
- Организационно-управленска структура на АППО
- Правилник за устройството и дейността на ЦСОПК
- Организационно-управленска структура на ЦСОПК
- Правилник за устройството и дейността на УМВИ
- Организационно-управленска структура на УМВИ
- Правилник за дейността на ЦПО
- Организационно-управленска структура на ЦПО
- Правилник за устройството и дейността на ИКИ
- Организационно-управленска структура на ИКИ
- Стратегия за развитие на продължаващото и професионално обучение
- Наръчник стандарти, правила, модели и инструкции за работа на структурите на АППО
- Практическа инструкция за планиране и отчитане на дейността на структурите за ППО
- Модел на план за развитие на структура от СУЦЖ във ВУМ
- Практическа инструкция по набиране и подбор на обучаеми
- Модел на заявление за включване в обучение
- Модел на диагностичен тест по английски език
- Образец на автобиография на записан в обучение
- Модел на договор за обучение
- Модел на декларация от обучаем
- Модел на договор за предоставяне на стипендия
- Модел на декларация за отказ от обучение
- Практическа инструкция по организация на учебния процес
- Стандарти за разработване на учебна документация
- Модел на учебен план по примера на подготвителен курс за „Корабен готвач“
- Модел на план-график (разписание) на занятията
- Модел на заповед за обучение
- Модел на заповед за провеждане на учебна/производствена практика
- Модел на дневник на група
- Модел на договор с координатор на обучение
- Образец на отчет за проведена практика/стаж
- Образец на служебна бележка от работодател
- Образец на оценъчен лист от работодател
- Вътрешни правила за провеждане на изпитни процедури
- Модели на заповеди за провеждане на изпити за придобиване на професионална квалификация
- Модел на протокол за допускане до държавен изпит
- Модел на протокол за резултати от изпит
- Модел на протокол за дежурство
- Наредба за документиране на дейностите и архивиране
- Модел на личен картон на обучаем
- Регистрационна книга за издадените документи, удостоверевящи завършено обучение
- Вътрешни правила по удостоверяване на завършено обучение
- Модел на Сертификат за преминато обучение
- Правилник за финансово управление и отчитане на дейностите
- Модел на план-сметка на курс/обучение
- Инструкции за работа на преподавателския състав
- Образец на автобиография на преподавател
- Модел на договор с преподавател
- Модел на месечен отчет за отработени часове от преподавател
- Вътрешни правила за управление на връзките с бизнеса и работодателите
- Модел на договор за практическо обучение/стаж с работодател
- Модел на анкетна карта за работодатели
- Модел на заявка за обучение от работодател
- Вътрешни правила за разработване на нови и актуализиране на остарели учебни планове и програми
- Модел на предложение за разработване на нов учебн план / актуализиране на остарял учебен план
- Модел на становище на учебно-методичен съвет относно разработване на нов учебен план / актуализиране на остарял учебен план
- Модел на заповед на Директора на АППО за разработване на нов учебен план / актуализиране на остарял учебен план
- Наръчник по разработване на учебни помагала, обучителни материали и др. помощни документи
- Модел на заявление за необходими учебни издания
- Модел на становище на учебно-методичен съвет относно закупуване / разработване на учебни издания
- Модел на решение на Директора на АППО за закупуване / разработване на учебни издания
- Модел на списък на раздадените учебни и помощни материали на обучаемите
- Вътрешни правила по осигуряване на качеството, оценка и мониторинг
- Модел на Експертен доклад на експерт по оценка на качеството на учебен план
- Модел на Експертна оценка на качеството на учебен план
- Модел на анкетна карта за оценка на качеството на предоставеното обучение
- Процедура за провеждане на изходящи интервюта
- Модел на въпросник за провеждане на изходящо интервю при напускане на обучение
- Практически наръчник за обслужване на клиенти на АППО
- Етичен кодекс
Система за управление на връзките със заинтересованите страни във ВУМ
СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЪЗКИТЕ СЪС ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ СТРАНИ ВЪВ ВУМ
В документа се съдържат:
- Основни принципи в работата на ВУМ със заинтересованите страни
- Eтичен кодекс на стратегическите партньорства
- Интернационализация на ВУМ
- Стратегия за интернационализация на ВУМ за периода 2015 – 2020 г.
- Въведение и концептуална рамка
- Мисия, визия и ценности на ВУМ
- Интернационализация и глобализация: стратегически цели и планирани инициативи във ВУМ
- Анализ на състоянието и изходни позиции
- SWOT анализ
- Дейности за постигане целите на стратегията за интернационализация
- Индикатори за измерване на напредъка в процесите на интернационализация
- Модели на документи във връзка с интернационализацията на ВУМ
- Правилник за управление на програма ЕРАЗЪМ+ за мобилност на студенти, преподаватели и неакадемичен персонал във ВУМ
- Правилник за прилагане на системата за натрупване и трансфер на кредити във ВУМ
- Правилник за устройството и дейността на алумни асоциацията към ВУМ
- ERASMUS+ INTERNATIONAL CREDIT MOBILITY
Erasmus+ International Credit Mobility
Система за управление на качеството на НИД и управление на проекти
СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА КАЧЕСТВОТО НА НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКАТА ДЕЙНОСТ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ
В документа се съдържат:
- Стратегия за развитие на научните изследвания във ВУМ
- Правилник за научноизследователската дейност на ВУМ
- Политика и структура за комерсиализация на резултатите от научните изследвания на ВУМ
- Правилник за регистриране, закрила и използване на обектите на интелектуална собственост на ВУМ
- Правилник за издателската дейност на ВУМ
- Правилник за достъп и ползване на инфраструктура и оборудване от външни организации
- Правилник за включване на студенти и докторанти в научноизследователска дейност
Система за управление на Човешките ресурси
СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ-ВУМ
В документа се съдържат:
- Система за управление на човешките ресурси във ВУМ
- Етичен кодекс за академично единство на служутелите, преподавателите и студентите
- Правилник за прилагане на Европейската харта на учените във ВУМ
- Правилник за прилагане на Кодекса за назначаване на изследователи на Европейската Комисия във ВУМ
- Правилник за атестация, заетост, оценка на труда и заплащане на преподавателите
- Правилник за атестиране на административния персонал във ВУМ
- Социална програма на ВУМ
Система за финансово управление и контрол
СИСТЕМА ЗА ФИНАНСОВО УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ
В документа се съдържат:
- Вътрешни правила
- Система за финансово управление и контрол във ВУМ
- Правилник за вътрешния финансово-счетоводен документооборот във ВУМ
- Вътрешни правила за организацията на работната заплата на служителите във ВУМ
- Правилник за възнагражденията на академичния състав на ВУМ
- Процедура за изготвяне и утвърждаване на годишен график за ползване на платен отпуск
- Процедура за провеждане на инструктажи
- Инструкция за деловодната дейност във ВУМ
- Практическа инструкция за стандартизиране деловата кореспонденция и документи в администрацията на ВУМ
- Вътрешни правила за реда и формата за извършване и съхраняване на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис във ВУМ
- Процедура по обслужване на студенти и други клиенти от служителите на ВУМ
- Годишен доклад за състоянието и развитието на Висше училище по мениджмънт
- Годишен финансов отчет на Висше училище по мениджмънт за 2015 г.
- Годишен финансов отчет на Висше училище по мениджмънт за 2016 г.
- Годишен финансов отчет на Висше училище по мениджмънт за 2017 г.
- Годишен финансов отчет на Висше училище по мениджмънт за 2018 г.
- Бюджет на Висше училище по мениджмънт за 2017 г.
- План за реализирани собствени приходи за периода 2016-2020
- План за финансиране на дейността на ВУМ за периода 2016-2020
- План за развитие на МТБ на ВУМ
Правилници
- Правилник за дейността на ВАБ
- Правилник за условията и реда за заемане на академични длъжности
- Правилник за дейността на СУД
- Правилник ОККК
- Правилник за устройството и дейността на ВУМ
- Правилник за дейността на Ректорски съвет
- Правилник за прием на студенти
- Application process steps
- English Language Proficiency Proforma Varna University of Management
- Правилник за вът
- Правилник за вътрешния ред
- Правилник за правата и задълженията на студентите
- Правилник за прилагане на системата за натрупване и трансфер на кредити
- Стандарти за разработване на учебна документация
- Правилник за управление на студентското състояние
- Правилник за подаване и разглеждане на жалби, сигнали и предложения от студенти
- Приложение 1 - Формуляр за жалби и сигнали
- Formal Complaint Application Form
- Правилник за НИД
- Правилник за устройството и дейността на НИИ
- Правилник за устройството и дейността на тюторната система
- Правилник за устройството и дейността на алумни асоциацията
- Правилник за устройството и дейността на КООК
- Правилник за атестация, заетост, оценка на труда и заплащане на преподавателите
- Правилник за разработването и разпространението на учебните планове и програми
- Правилник за устройството и дейността на тюторната система
- Правилник за управление на учебния процес
- Правилник за организацията и дейността на БИК
- Правила за обслужване на потребителите на БИК
- Правилник за предотвратяване, установяване и санкциониране на плагиатството и други неетични практики
- Правилник за осигуреност на обучението
- Правилник за дейността на органите за управление на Стопански факултет
- Правилник за дейността на органите за управление на Международен Колеж
- Правилник за устройството и дейността на Международен колеж
- Правилник за дейността на ДМОМ
- ПРАВИЛНИК ЗА СЪСТАВЯНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОУЧВАНЕ СРЕД ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ СТРАНИ
- Правилник летни стажове
- Етичен кодекс
- Правилник за дейността на КЕАЕ
- Правилник за устройството и дейността на кариерен център
Резултати
Анкетни карти
- Анкета_Оценка на дисциплина
- Анкета_Оценка на материална база и ресурси
- Анкета_Работодатели
- Анкета_Учебен процес и организация
- Анкета_Завършили студенти
Резултати от проучване на студентската удовлетвореност
Доклад на отдел Маркетинг за студентска удовлетвореност в периода 2016-2017 г.
Доклад на КООК за студентска удовлетвореност в периода 2016-2017 г . - МК
Доклад на КООК за студентска удовлетвореност в периода 2016-2017 г . - СФ
Доклад на КООК за студентска удовлетвореност в периода 2017-2018 г.
Доклад на КООК за студентска удовлетвореност в периода 2018-2019 г.
Стопански факултет към Висше училище по мениджмънт
Доклад студентска удовлетвореност
- Международен бизнес и мениджмънт
- Международни финанси и търговия
- Хотелски мениджмънт
- Магистратура Бизнес администрация
- Магистратура Международен туризъм
Международен Колеж
Доклад студентска удовлетвореност
Отчети
- Комисия за осигуряване и оценяване на качеството_Отчет за 2015-2016 и 2016-2017
- Комисия по изпити и качество_Отчет за 2013-2014
- Комисия по изпити и качество_Отчет за 2014-2015 и 2015-2016
- Годишен доклад за дейността на Комисията по етика и академично единство